برند ها

ده طراح افسانه ای دنیای مد

کوکو شانل ، فرانسه

دنیای جذاب و جنجالی مد از نقطه آغاز خود تا به امروز  طراحان بسیاری را بخود دیده است که هر کدام سعی داشته اند با اعمال روش های خاص طراحی، توجه ها را بخود جلب کنند. اما در میان انبوه این نام ها، برخی درخشش و ماندگاری افسانه ای داشتند. در ادامه به معرفی ده نام برتر دنیای مد می پردازیم.

۱-  کوکو شانل ، فرانسه

از منظر بسیاری از منقدان برجسته دنیای مد، کوکو شانل بزرگترین طراح مد جهان است. او با طرح های خلاقانه خود زنان را از لباس های قدیمی و دست و پاگیر رها کرد. دوران پس از جنگ جهانی اول دوره ای انقلابی در عرصه مد بود چرا که کوکو شانل تغییری تاریخی را در سبک لباس های زنانه پدیدی آورد. محصولاتی که شانل بعدها به بازار فرستاد همچون عطر Chanel No. 5 نام او را برای همیشه ماندگار کرد. کوکو شانل تنها طراح لباسی است که نام او در لیست صدگانه تاثیرگذارترین افراد قرن بیستم مجله تایمز قرار گرفت.

کوکو شانل ، فرانسه

۲- جورجیو آرمانی، ایتالیا

جورجیو آرمانی یکی از برترین طراحان جهان و مالک کمپانی بزرگ آرمانی است. کمپانی آرمانی با درآمدی بالغ بر ۱٫۶ بیلیون دلار در سال و سرمایه ای برابر با ۸٫۵ بیلیون دلار بزرگترین و موفقترین کمپانی طراحی و تولید لباس در ایتالیا بشمار می آید. محصولات با کیفیت و متنوع آرمانی در بیش از ۳۷ کشور جهان بفروش می رسند.  آرمانی اولین طراحی بود که استفاده از مدل های بسیار لاغر را در مجموعه کارهایش ممنوع کرد.

جورجیو آرمانی، ایتالیا

۳- ایو سن لورن، فرانسه

ایو سن لورن بیش از هر چیز به ترویج استفاده از تاکسیدو در میان زنان مشهور است. او درطرح های خود بطور معمول از فرهنگ های غیر اروپایی بهره می برد و ترجیح می داد که برای نمایش مجموعه های خود از مدل های غیر سفید پوست استفاده کند. ایو از سنین پایین کار طراحی را آغاز کرد و بزودی توانست موفقیت های زیادی کسب کرد.

ایو سن لورن، فرانسه

۴- کریستین دیور، فرانسه

دیور بنیانگذار یکی از برترین خانه های مد جهان، خانه مد  کریستین دیور است. خانه مد کریستین دیور از زمان افتتاح آن در سال ۱۹۴۶ تا به امروز به طراحی لباس های شب خیره کننده و شکیل معروف است. نام کریستین دیور امروزه بیش از هر نام دیگری در فرش قرمزهای مختلف شنیده می شود.بسیاری از منتقدان معتقدند که دیور نقش اساسی در تبدیل پاریس به مرکز مد جهان داشته است.

کریستین دیور، فرانسه

۵- رالف لورن، آمریکا

رالف لورن پایه گذار کمپانی بزرگ و موفق رالف لورن است. رالف لورن دلیل موفقیت خود را روحیه جاه طلبانه خود می داند. محصولات برند رالف لورن با تلاش های بی وقفه پایه گذار آنها سبکی خاص را در دنیا پدید آوردند که پس از گذشت سالیان سال همچنان محبوب است.

رالف لورن، آمریکا

۶- پیر کاردن، فرانسه

پیر کاردن به طرح های آوانگارد و لباس های عصر فضای خود مشهور است. لباس های این طراح متفاوت بیشتر جنبه هنری دارند و چندان توسط عموم مردم قابل استفاده نیستند. او توسط مجله ووگ یکی از خلاق ترین طراحان قرن  نام گرفته است.

پیر کاردن، فرانسه

۷- تام فورد، آمریکا

طراح مبتکر آمریکایی، تام فورد در دوسال فعالیت خود به عنوان طراح خلاق گوچی توانست میزان فروش سالانه این برند را ۹۰ درصد افزایش دهد. تام فورد رفته رفته به یکی از برترین برندهای جهان بدل شد و نام آن در کنار خوش لباس ترین مردان و زنان فرش قرمزهای مختلف بارها و بارها تکرار شد.

تام فورد، آمریکا

۸- کالوین کلین، آمریکا

کالوین کلین به شلوارهای جین خود که در سال ۱۹۷۴ به بازار فرستاد و با استقبال بی نظیر مشتریان مواجه شد، مشهور است. او اولین طراح لباسی بود که موفق به دریافت جایزه انجمن طراحان لباس آمریکا در هر دو رشته طراحی لباس های مردانه و زنانه شد.

کالوین کلین، آمریکا

۹- دونا کاران، آمریکا

یکی از گفته های مشهور دونا کاران این است که او لباس هایی را طراحی می کند که خود بتواند بپوشد. با این فلسفه او توانست ظرف مدت کوتاهی موفقیت چشمگیری را تجربه کند. او بارها موفق به دریافت جایزه های معتبری همچون جایزه انجمن طراحان لباس آمریکا شده است.

دونا کاران، آمریکا

۱۰- دوناتلا ورساچه، ایتالیا

در اواسط دهه ۱۹۷۰ دوناتلا بصورت جدی از طریق برادرش وارد دنیای مد شد و پس از مرگ برادرش زمام امور برند ورساچه را در دست گرفت. او برای پیشرفت هر چه بیشتر اقدام به برگزاری مهمان ها و مراسم های مختلف با مهمانان شناخته شده نمود. دوناتلا رفته رفته برند ورساچه را به یکی از محبوبترین برندهای جهان بدل کرد که بیش از هر چیز به سبک زنانه و بسیار شیک خود مشهور است.

دوناتلا ورساچه، ایتالیا

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا