برند ها

تاریخچه ای مختصر از برند فرانسوی لاکوست

برند لاکوست بیش از هرچیز به تی شرت های یقه دار و پولوشرت های خود معروف است. در سال های اخیر دیگر محصولات این برند همچون ساعت، عطر و عینک نیز بسیار مورد توجه بازار قرار گرفته است. رنه لاکوست خالق برند لاکوست در سال  ۱۹۰۴ در کشور فرانسه متولد شد. او از دوران کودکی به ورزش تنیس علاقمند شد و در سن ۱۷ سالگی با شرکت در تورنمنتی معتبر موفق شد اولین موفقیت خود در این رشته را به ثبت برساند. در سال های بعد رنه در ده گراند اسلم پیروز شد.

برند لاکوست

در سال ۱۹۲۶ رنه با الهام از ورزشکاران لندنی تی شرت های آستین کوتاه و یقه داری را طراحی کرد که حرکت ورزشکاران را تسهیل می کرد. او در کنار ورزش به بسط هر چه بیشتر تی شرت های خاص خود نیز می پرداخت؛ به این منظور رنه اولین کمپین تبلیغاتی خود را براه انداخت. رنه در تلاش بود تی شرت هایی سبک و راحت را روانه بازار کند.  در همین زمان لوگوی کروکودیل بر روی این تی شرت ها ظاهر شد.

رنه در سال ۱۹۴۱ به ریاست فدراسیون تنیس فرانسه گماشته شد و تا دو سال دیگر در این سمت باقی ماند. اما این سمت باعث نشد که او تولید تی شرت های لاکوست را متوقف کند. در سال ۱۹۵۱ تی شرت های رنگی لاکوست وارد بازار شدند و آنچنان که انتظار می رفت با استقبال مواجه شدند.

لاکوست : تولید محصولات ورزشی

در سال ۱۹۵۸ لاکوست اقدام به طراحی و تولید کفش های تنیس سبک نمود. این اقدام برای بهبود حرکت و عملکرد تنیسورها انجام گرفت. در همین سال اولین مجموعه از لباس های بچگانه این برند وارد بازار شد. در سال ۱۹۶۳ لاکوست با معرفی راکت های تنیس خود تحولی فراموش نشدنی را در این ورزش بوجود آورد. این راکت ها که از فولاد ساخته شده بودند با فراهم آوردن حالت ایرودینامیکی فوق العاده، عملکرد تنیسورها را بهبود می بخشید. در سال ۱۹۶۶ این برند اقدام به طراحی و تولید گرمکن های ورزشی نمود؛ این گرمکن ها با استقبال ورزشکاران بسیاری مواجه شدند. در سال ۱۹۶۸ اولین عطر ، “Eau de Sport” به بازار آمد. سال بعد اولین مجموعه از کیف های این برند وارد بازار شد. ورود محصولات جدید این برند  به بازار فرصت حضور جهانی پر قدرت تر را برای لاکوست فراهم آورد.

در سال ۱۹۷۶ این برند یکی از بزرگترین کمپین های تبلیغاتی خود را راه اندازی کرد. در سال ۱۹۸۱ اولین بوتیک لاکوست در شهر پاریس افتتاح شد. در همین سال خط تولید عینک های آفتابی آغاز بکار کرد. در دهه ۱۹۸۰ لاکوست به حمایت از ورشکاران بسیاری در رشته های تنیس و گلف پرداخت. موفقیت این ورزشکاران نام این برند را در محافل ورزشی بر سر زبان ها انداخت.

لاکوست : تولید محصولات ورزشی

 لاکوست بر روی کت واک

در سال ۲۰۰۲ کریستف لومر طراح ارشد این برند شد و در همین سال اولین مجموعه لباس های ای برند را بر روی کت واک شهر نیویورک  به نمایش گذاشت.  در همین سال لوگوی جدید لاکوست معرفی شد. در سال ۲۰۰۶ این برند برنامه ای را برای کوکان براه انداخت تا کودکان را به ورزش و انجام فعالیت های گروهی ترغیب کند. این برنامه با استقبال خوبی مواجه شد و در شناخته شدن خط تولید لباس های بچگانه این برند نقش مهمی داشت.

لاکوست بر روی کت واک

در سال ۲۰۱۱ این برند دومین فروشگاه بزرگ خود را در شهر پاریس افتتاح کرد که با افتتاح شعبه ای در هامبورگ دنبال شد. درسال ۲۰۱۲ فروشگاه های توکیو، میامی و لندن به مجموع فروشگاه های لاکوست افزوده شدند. در سال گذشته لاکوست اقدام به راه اندازی مهم ترین مرکز فروش خود در شهر نیویورک کرد.

این کمپانی بزرگ در حال حاضر با طیف گستره ای از محصولات همچون انواع محصولات چرمی، ساعت، عینک، انواع عطر و انواع پوشاک توانسته مشتریان بسیاری را جذب کند.

Lacoste

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا