برند ها

چوپارد : برند محبوب سلبریتی ها

تاریخچه برند چوپارد

چوپارد یک کمپانی ساخت و طراحی جواهرات، ساعت و لوازم تزئینی است. این شرکت توسط لویس چووپارد در سال ۱۸۶۰ تاسیس شده که به طور عمده به ساخت ساعت های جیبی با طراحی خود لویس چوپارد می پرداخت.

این کار در بین خانواده تا سال ۱۹۶۳ رواج داشت تا اینکه  جواهر ساز و ساعت ساز مشهور، کارل شوفل شرکت چوپارد را خریداری کرد. پال اندرو چوپارد که مالک کمپانی بود نتوانست فرزندانش را برای ادامه دادن راه پدرانشان متقاعد کند و در نهایت مجبور به فروش کمپانی شد.

با تجربه ای که شوفل در صنعت طلا و جواهرات داشت، شوفل طرحی خاص را به محصولات چوپارد اضافه کرد که تا کنون این محصولات به همین خاطر مشهور است. او مجموعه ای را طراحی کرد که با نام “الماس های شاد” (Happy Diamonds) شهرت پیدا کرد که تلفیقی از طلا و کریستال بود. چوپارد تجربه ای هفتاد و هشت ساله ای در بازگشایی بوتیک ها در سراسر دنیا حتی در نقاط دوری همچون هنگ کنک داشت که  کمک بسیاری به شوفل کرد.

ساعت مچی از برند چوپارد

این شرکت همکاری های خود را با رالی ایتالیایی میله میگلیا شروع کرد. میله میگلیا رقابتی استقامتی بین خودروهای شرکت کننده بود که از خیابان های شهر برشیا تا شهر رم و برگشت از این شهر به برشیا طراحی شده بود. اولین مسابقه در سال ۱۹۲۷ با هفتاد و هفت شرکت کننده آغاز شد.

ماشین ها باید نسخه های اصلی شرکت ها می بودند و اغلب ماشین های اسپرت مانند بی ام و، فراری، مازراتی و پورشه در این مسابقه شرکت می کردند. اولین نفری که این مسابقه را برد، جوزپه موراندی بود اما بعد ها آلمانی ها بودند که در سال های پی در پی جوایز را به خانه می بردند.

بعد از مرگ چند تماشاگر در سال ۱۹۳۸، این مسابقات برای دو سال تعویق افتاد و در سال های بعد با کم شدن از مسیر مسابقه نه دوره دیگر برگزار شد.  بعد از جنگ  با اضافه شدن بخش موتور سیکلت، موتور سواران معروفی مانند جان فانجیو در این مسابقه شرکت کردند.

این رالی امروزه در مسیر های بهتری برگزار می شود و شاهد هزاران علاقه مند در کنار جاده های مختلف رالی است. در بزرگداشت های هرساله این رالی ، کمپانی چوپارد هر ساله ساعت های مخصوص و جدیدی را عرضه میکند.

گوشواره از برند چوپارد

چوپارد در سال ۱۹۹۷ یک خانه تکانی اساسی را در شرکت خود داشت. اضافه شدن جنبه های هنری و ساختی هنرمندانه و ظریف و سبک کردن هر چه بیشتر ساعت ها، چوپارد را دوباره به بازار رقابت های فروش ساعت برگرداند تا در مقابل رقیب های سوئیسی خود جا نماند. امروزه چوپارد حدود نود بوتیک در سرتاسر جهان و حدود سه کارخانه  بزرگ دارد.

چوپارد مشتریان مختلفی مانند التون جان، پنه لپه کروز به علاوه رالی میله میگلیا و جشنواره کن در فرانسه دارد. ممکن است برخی بگویند چوپارد تنها یک برند معمولی است اما ساخت ساعت های بسیار زیبا و وقف ساعت ها برای طراحی این ساعت ها، این برند را بسیار خاص کرده است. شرکت هم اکنون با مدیریت خانواده شوفل اداره می شود. خانواده ای که خود را وقف تهیه ساعت های جذاب و شاخص کرده است.

Chopard

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا