خودروهای لوکس

معرفی خودروی جذاب مازانتی اوانترا میله کاوالی

خودرو مازانتی اوانترا میله کاوالی یک ابر ماشین است که در سال ۲۰۱۳ در موناکوی فرانسه رونمایی شد. کوپه های این خودرو توسط بنیان گذار شرکت مازانتی، لوکا مازانتی و زولت تارنوک طراح معروف ماشین خلق شده است. تلاش ها برای ساخت موتور این خودرو ازسال ۲۰۰۸ شروع شده و نمونه آزمایشی آن در سال ۲۰۱۱ آزمایش شد.

تولید این محصول بسیار محدود است و تنها پنج خودرو در سال  تولید می شود. سه سال از زمانی که مازانتی اطلاعاتی درباره این محصول منتشر کرده میگذرد اما با نگاهی به این اطلاعات، قیمت و توانایی های این مدل ترسناک به نظر می آید. هرچند نمیدانیم مازانتی چند نسخه از این اتومبیل تولید کرده اما میدانیم که خط تولید در این شرکت هم اکنون فعال است و در جشنواره تاپ مارکز چند سال اخیر مرتب به نمایش گذاشته شده است. کمپانی مازانتی  در سال ۲۰۱۶ یک نسل جدید از اوانترا را با نام میله کاوالی اونترا به نمایش گذاشت.

فضای بیرونی خودروی مازانتی اوانترا میله کاوالی

این خودرو با ایرودینامیکی پرتکاپو و پیشبرنده طراحی شده که آن را بیشتر شبیه ماشین های مسابقه ایکرده است که میخواهند رکورد جدیدی را در سرعت ثبت کنند. بخش های زیادی از این خودرو به نسل های قبلی اونترا شباهت دارد به خصوص چراغ های جلویی ماشین و یا پنجره های ذوزنقه ای شکل آن. مازانتی سپرهای پایینی را با قدرت پخش کنندگی بیشتر هوا دوباره طراحی کرده تا سرعت خودرو هرچه  بیشتر شود و کاپوت جلویی هم در طراحی های اصلاحی این خودرو، دارای سه دریچه بزرگ شده تا نیروی خودرو را افزایش دهد.

فضای بیرونی خودروی مازانتی اوانترا میله کاوالی

این تغییرات برای خودرو بسیار مهم و حیاتی بوده است. چرخ های خودرو از نسخه های استاندارد سبک تر و نازک تر به نظر می رسند. قوس های چرخ ها نیز مشخص میکنند که از رینگ های پهن در آن استفاده می شود. دریچه های کناری سپر هم بزرگ ترشده  تا با گلگیرها هماهنگ باشند و یک نوع هارمونی را به بیننده القا کند. در پشت ماشین، درب صندوق مجهز به بال هایی شده که مخصوص ماشین های اسپرت است و به گلگیر های عقبی هم چند دریچه هوا اضافه شده است.

چراغهای عقب مانند ورژن های قبلی خودروهای مازانتی است اما بخش های پایینی چراغ ها شاهد تغییرات اندکی بوده است. اولین چیزی که به چشم بیننده میخورد، اگزوز با چهار خروجی است که در ماشین های تنها دو اگزوز بوده است. نسخه های استاندار اوانترا در دو نوع فیبر کربن و کامپوزیت ساخته میشوند اما میله کاوالی تنها با بدنه ای کربنی ارائه می شود.

نمای عقب ماشین  مازانتی اوانترا میله کاوالی

فضای داخلی مازانتی اوانترا میله کاوالی

فضای داخلی میله کاوالی هنوز بصورت یک راز باقی مانده است. اتاقک این خودرو ترکیبی از نسخه های استاندار با تغییراتی جزئی است. داشبور شکلی غیر معمول دارد و دسته  آن در وسط قرار دارد. اما از مازانتی انتظار میرود جای دسته را از مرکز داشبورد به  سمت راننده متمایل بکند تا دسترسی راحت تری برای راننده داشته باشد. با قدرت و سرعت زیادی که این خودرو دارد، راننده باید به راحتی به داشبورد و اطلاعات ضروری ماشین دسترسی داشته باشد بدون اینکه بخواهد سر خود را به داخل ماشین بچرخاند که کاری خطرناک محسوب می شود. سیستم اطلاعات این خودرو هم شاید نیازمند چندین آپ دیت  باشد.

نمای داخلی مازانتی اوانترا میله کاوالی

خوشبختانه مازانتی اطلاعات بیشتری را درباره رانشگر خودرو که نیروی چرخشی موتور را به چرخ ها انتقال میدهد منتشر کرده است. نه تنها از لحاظ طراحی خودرو  حالتی قدرتمند بخود گرفته است بلکه موتور آن نیز نسبت به نمونه قبلی تقویت شده است. موتور نسل های استاندارد اوانترا که از شورلت گرفته شده در این خودرو جایش را به موتور بی- توربو داده است. برای کسانی که تا کنون متوجه نشده اند، باید گفت که نه تنها نام این خودرو (که در زبان ایتالیایی به معنای هزار اسب است) بلکه موتور خودرو نیز توسط  زولت تارنوک به شدت تقویت شده و سرعت باورنکردنی ای را ثبت میکند.

مازانتی گفته که سرعت این خودرو از صفر تا صد کیلومتر تنها به دو و هفت دهم ثانیه کاهش پیدا کرده که نیم ثانیه از نسخه های استاندارد کمتر است. بالاترین سرعت هم دویست و پنجاه مایل در ساعت می باشد. هرچند این ماشین سریعترین محصول مازانی نیست اما بازهم سرعت آن شما را به شدت تحت تاثیر قرار میدهد.

قیمت ماشین مازانتی اوانترا میله کاوالی

هنوز بسیار زود است که درباره قیمت این خودرو صجبت کنیم اما با توجه به این که قیمت خودروهای استاندارد اوانترا از ۸۰۰ هزار دلار شروع می شود باید انتظار داشت که میله کاوالی قیمیتی حدود یک میلیون و دویست هزار دلار داشته باشد. مازانتی گفته است که تنها ۲۵ دستگاه از این اتومبیل ساخته می شود اما هنوز مشخص نیست که وقتی این ماشین در بازار عرضه می شوند کمپانی در چه زمانی آنها را به خریداران تحویل دهد. با توجه به مدت زمان بالای تولید اوانترا ، تولید میله کاوالی حداقل چهار سال بطول می انجامد.

تصویری از نمای جلوی فضای  مازانتی اوانترا میله کاوالی

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا