برند ها

پورشه : برند محبوب طرفداران محصولات خاص

تاریخچه ماشین پورشه

تاریخچه برند پورشه

شرکت مشهور پورشه یک کمپانی اتومبیل سازی است که بیشتر در ساخت خودروهای اسپورت تخصص دارد. این شرکت آلمانی امروزه در ساخت ماشین های با کیفیت و مورد اعتماد شهرتی جهانی دارد و کمتر کسی است که با نام این برند آشنایی نداشته باشد .

بنیان گذار شرکت پورشه فردیناند پورشه بود که به عنوان مدیر بخش طراحی شرکت مرسدس بنز فعالیت میکرد و در ساخت بسیاری از خودروی خاص این کمپانی همکاری داشت. او بعد از مدتی، طرح های شخصی خود را ثبت کرد و شرکتی را با نام خود در سال ۱۹۳۱ تاسیس کرد .

حتما بخوانید : پورشه پانامرا توربو اس ای هیبرید 

پورشه و طراحی ماشین مسابقه خارق العاده

۱۹۴۰-۱۹۶۰

در دهه چهل میلادی به دلیل نزدیک بودن جنگ جهانی دوم، پورشه مسئولیت تهیه و ساخت تانک های غول پیکر را برای دولت آلمان به عهده گرفت. البته این کار به این علت بود که شرکت اتومبیل سازی فولکس واگن در طرح های خود در این ارتباط شکست خورد و دولت آلمان ساخت این تانک ها را به پورشه محول کرد.

چند سال بعد و در سال ۱۹۴۷، شرکت پورشه دوباره به ساخت ماشین های سبک برگشت و یک ماشین مسابقه ای خارق العاده را در اتریش طراحی کرد. یک سال بعد پسر فردیناند یعنی فری پورشه اولین خط تولید ساخت خودروهای اسپورت را راه اندازی کرد.

طراحی لوگی این برند و درگذشت فردیناند پورشه

در همین سال ها بود که لوگوی این برند نیز طراحی شد. در سال ۱۹۵۱، فردیناند به دلیل عارضه قلبی درگذشت و پسرش فری به جای پدرش نشست.

تاریخچه برند پورشه

در همان سال، ماشین مسابقه ای به نام ۳۵۶ که فری پورشه آن را طراحی کرده بود اولین جایزه  جهانی خود را برد.

در سال ۱۹۵۳، موتور ساخته ارنست فورمن از طراحان نابغه این برند، در خودروی اسپایدر ۵۵۰ شرکت پورشه گذاشته شد و به سرعت در صنعت اتومبیل سازی به یک مدل موفق و بی نظیر تبدیل شد. سه سال بعد، این کمپانی  بیست و پنجمین سالگرد خود را جشن گرفت و اعلام کرد  که ده هزارمین خودروی پورشه را فروخته است.

جایزه بهترین خودروی کارآمد جهان و شروع شهرت پورشه

۱۹۶۰-۱۹۸۰

در سال ۱۹۶۱، پورشه در حال ساخت خودرویی جدید با شش سیلندر بود. بدنه این خود توسط پسر بزرگ فری ، الکساندر طراحی شد.

دو سال بعد این اتومبیل که به نام ۹۱۱ شناخته میشد اولین نمایش خود را در جشنواره جهانی فرانکفورت شروع کرد. در سال ۱۹۶۴، خط تولید این ماشین لوکس با اضافه شدن دو کوپه به عقب خودرو شروع به کار کرد.

هر دو نوع خودروی ۹۱۱ در بازار، فروش چشمگیری داشتند و در آلمان به شهرت زیادی رسیدند. پنج سال بعد دو ورژن بعدی با نام های ۹۱۴-۴ و ۹۱۱-۶ که نیمه اسپورت بودند در جشنواره فرانکفورت رونمایی شدند و جایزه بهترین خودروی کارآمد جهان را بدست آوردند.

پورشه 914-4 و 911-6 که نیمه اسپورت بودند در جشنواره فرانکفورت

در طول دهه هفتاد میلادی، پورشه به سطح تازه ای از موفقیت رسید. خودروی اعجاب آور ۹۱۷ که تقریبا تمامی جوایز سال را برد. در سال ۱۹۷۲، کمپانی پورشه همکاری های خود را با مرکز تحقیقاتی ویساچ شروع کرد و دو سال بعد، خودروی توربو ۹۱۱ را رونمایی کرد که آغاز دوباره ای برای این شرکت محسوب می شد.

در اواخر دهه هفتاد، کمپانی دو خودروی اسپورت جدید با نام های ۹۲۴ و ۹۲۸ را روانه بازار کرد.

پورشه ۹۵۶ ؛ مشهور ترین و موفق ترین خودروی سال

۱۹۸۰-۲۰۰۰

در سال ۱۹۸۲، اتومبیل جدید این برند یعنی ۹۵۶ به مشهور ترین و موفق ترین خودروی سال تبدیل شد. سه سال بعد، نسخه بعدی این ماشین با نام ۹۵۹ که با آخرین تکنولوژی روز طراحی شده بود معرفی شد. هرچند تعداد محدودی از این خودرو ساخته شد اما اولین ماشین اسپورتی بود که جایزه مسابقه داکار پاریس را برد. در سال ۱۹۸۸ نسخه جدید از سری ۹۱۱ پورشه با نام  کاررا فور ساخته شد.

پورشه 956 ؛ مشهور ترین و موفق ترین خودروی سال

یک سال بعد، این برند نسل جدیدی از خودروی کاررا را معرفی کرد که برای اولین بار مجهز به دنده ای اتوماتیک بود. در سال ۱۹۹۳ نسل جدید خودروهای ۹۱۱ با موتوری قدرتمدتر از قبل رونمایی شد.

چند سال بعد ماشین های پورشه به اولین اتومبیل های تبدیل شدند که  دارای سیستم تشخیص خرابی خودرو بودند و در مقایسه با دیگر شرکت های خودرو سازی، تکنولوژی های پیشرفته تری داشتند.

این خودروها حتی در تولید دود عملکرد بهتری را به نمایش میگذاشتند و دی اکسید کربن کمتری را تولید میکردند. تا اواخر دهه ۱۹۹۰ خودروهای ۹۱۱ با موتورهای آب سرد روانه بازار شدند و تولید پورشه باکستر آغاز شد. در سال ۲۰۱۴، کمپانی پورشه حدود ۴۲,۳۲۳ اتومبیل را روانه بازار کرد.

این برند حفط موقعیت خود در بازار خودروهای لاکچری نیز پیشاپیش طرح ها و نمونه هایی را معرفی کرده است که با استقبال مواجه شده اند.

بازار خودروهای لاکچری

Porsche

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا