تکنولوژی و دیجیتال

گوشی ورتو : برند محبوب طرفداران موبایل های لاکچری

گوشی ورتو یک کمپانی ساخت و خرده فروشی محصولات لاکچری است که تولیداتی مانند گوشی های دست ساز دارد. این کمپانی توسط شرکت نوکیا در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد. در ماه اکتبر ۲۰۱۲ نوکیا این شرکت را به گروه EQT VI با قیمتی بالغ بر دویست میلیون دلار فروخت اما همچنان ده درصد از سهام این شرکت را برای خود باقی گذاشت.

در پایان سال ۲۰۱۳ کمپانی ورتو حدود سیصد وپنجاه هزار مشتری داشت و تمامی موبایل هایش را در پانصد بازار مهم به فروش می رساند. در سال ۲۰۱۵ گروه EQT VI اعلام کرد که سهام این شرکت را به یک کمپانی هنگ کنگی به نام گودین هولدینگ فروخته است.

پرچم دار این کمپانی ؛ گوشی ورتو سیگنچر

پرچم دار و محصول اصلی این شرکت یک گوشی با صفحه کیبورد است که با پنج قیراط یاقوت تزئین شده است  و سیگنچر (Signature) نام دارد. محصول لوکس دیگر این شرکت نیز اسنت ( Ascent) نام دارد که یک گوشی همراه بسیار سبک و بادوام است.

پرچم دار این کمپانی ؛ گوشی ورتو سیگنچر

این گوشی از تلفیق آلومینیوم و تیتانیوم ساخته شده است و با کائوچو و چرم  تزئین شده است. دیگر محصول این کمپانی گوشی کوچک آیتکس ( Ayxta ) است که با سری ها و رنگ های مختلف ارائه می شود. اولین گوشی هوشمند ورتو کوئست (Quest ) نام گرفته که دارای یک کیبورد تزئین شده با یاقوت است.

گوشی ورتو گوشی لوکس دست ساز

اولین گوشی اندروید ورتو ؛ Vertu Ti

در فوریه ۲۰۱۳، گوشی ورتو اولین گوشی اندروید خود به نام  Vertu Ti را  رونمایی کرد. در سال بعد نسخه ای لمسی گوشی سیگنچر با سی پی یو چهار هسته ای و قدرت پردازش ۲٫۳ گیگا هرتزی معرفی شد.

این گوشی هوشمند با صفحه ای ۴٫۷ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰ با ۶۴ گیگ فضای داخلی و تکنولوژی شارژ بدون سیم ارائه شد و قیمتی در حدود ۱۰٫۳۰۰ دلار در ورژن های استاندارد و ۲۱٫۹۰۰ دلار برای نسخه های سفارشی داشت.

اولین گوشی اندروید ورتو ؛ Vertu Ti

گوشی ورتو همچنین گوشی های محدودی را با همکاری شرکت های مانند فراری، بنتلی و لاپو الکام طراحی کرده است. محصولات ورتو را میتوان از پانصد فروشگاه در سرتاسر جهان و هفتاد بوتیک معتبر خریداری کرد.

تولیدات ورتو در فروشگاه های رسمی این کمپانی و حتی در فروشگاه های عمده فروشی مانند هارودس و سلف ریج در لندن موجود است. فروشگاهایی نیز در آمریکا، دهلی نو، پاراگوئه و پکن  گوشی های لوکس ورتو را عرضه میکنند.

سه فروشگاه بزرگ در آمریکا، مدیسون اونیو در نیویورک و وین لاس وگاس و رودئو درایو در منطقه بورلی هیلز به ارائه تولیدات این شرکت میپردازند. چند بوتیک دیگر هم در شهر دبی در فروشگاه های بزرگ امارات، دبی مال و بورجمن مال محصولات ورتو را عرضه می کنند.

vertu

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا