اکسسوری

پیاژه : برند سوییسی تولید جواهرات و ساعت های لاکچری

در یکی از روستاهای کوچک سوییس جورج ادوارد پیاژه چیزی را ترسیم کرد که دهه ها بعد به یکی از بینظیر ترین برند های لاکچری در صنعت ساعت سازی  تبدیل شد. در سال ۱۸۷۴، پیاژه اولین کارگاه ساعت سازی خود را در مزرعه خانوادگی خود ساخت و خود را وقف ساخت باکیفیت ترین ساعت ها کرد و به سرعت شروع به تامین مواد اولیه برای برند های معروف کرد.

شرکت پیاژه به سرعت گسترش یافت و شهرتش از فراز کوه های نوشاتل فراتر رفت. کسانی که ساخته های او را میدیدند و به ندرت فردی را با توانایی های پیاژه میشناختند سفارشات بیشتری به سوی او روانه میکردند و کم کم کارگاه کوچک او بزرگ و بزرگ تر میشد.

پسرش تیموتی بعد از او در سال ۱۹۱۱ کار پدر را ادامه داد. اشتیاق و توانایی های تیموتی به ساخت دقیق و باکیفیت، بنیان مستحکمی برای شرکت پیاژه پدید آورد.

۱۹۴۳ ظهور برند پیاژه

روحیه کاری، توانایی انجام ریسک و میل به پیشرفت در خون خانواده پیاژه بود و به همین خاطر در سال ۱۹۴۳ این کمپانی که برای دیگر شرکت ها کار میکرد  تصمیمی حیاتی گرفت و اقدام به ثبت برند خود کرد و از آن زمان تا کنون تمامی ساعت ها تحت نام این برند تولید و به بازار عرضه می شود.

از آن زمان به بعد ساعت هایی با زیبایی و تکنیک خاص این کمپانی خلق شد. این تصمیم مهم در تاریخ کمپانی به نام جرارد و والنتین پیاژه ثبت شده است. این دو در تلاش های دیگر خود تصمیم به گسترش شرکت و جهانی کردن نام این برند کردند.

ساعت مچی برند پیاژه

پیاژه در عرصه های بین المللی

سیل سفارش ها به شرکت روانه میشد و کمپانی پیاژه با تمام توان در حال کار بود. با این وجود آنها نمیتوانستند از عهده تمام سفارشات بربیایند و به همین خاطر کارگاه به دستگاه های مدرن تجهیز شد. به همین خاطربود  که کمپانی به ساخت یک کارخانه جدید در سال ۱۹۴۵ دست زد.

به سرعت کمپانی به ساخت ساعت های باریک و سبک رو آورد. این برند با اعتماد به نفس زیاد ساخت ساعت های سبک را به یکی از خصوصیات ساعت های این برند تبدیل کرد. در سال ۱۹۵۷، شرکت از جدید ترین ساعت سبک و ظریف خود به نام Calibre 9P  باصفحه ای به ضخامت تنها دو میلی متر ضخامت رونمایی کرد. در سال ۱۹۶۰ نسل جدید این ساعت با ضخامت ۲٫۳ میلی متری ساخته شد.

برتری این برند در تولید ساعت های ظریف باعث شد تا این کمپانی در کنار دیگر شرکت های برجسته ساعت سازی سوئیسی قرار بگیرد. با وجود ارزش های سوئیسی در ساخت ساعت های ضخیم و خلاقانه بین شرکت های ساعت سازی، سبک و ظریف بودن ساعت های پیاژه باعث شد که این شرکت اولین گام های بلند خود را برای موفقیتی شگفت انگیز بردارد.

چندی نگذشت که نام پیازه به عنوان برندی با ساعت های ارزشمند در سراسر جهان شناخته شد. در دهه ۱۹۶۰، کمپانی میل خود به پیشرفت را با راه اندازی چند کارگاه طلاسازی در ژنو ادامه داد.

جواهرات برند پیاژه

بعد از معرفی اولین ساعت با صفحه ای سنگی، این کمپانی ساعت های مچی جدیدی را ارائه کرد که به عنوان سمبولی از ساعت های با ارزش تبدیل شد. خلاقیت و ظاهر جدید یکی از خصوصیات برند پیاژه بود و این تنها آغاز فعالیت های هنرمندانه این کمپانی بود.

برای اینکه ای برند استانداردی جدید در صنعت ساعت سازی تعریف کند لازم بود که این کمپانی توانایی های خود را برای دست یابی به ساخت ساعت های بی نظیر و هنرمندانه نشان دهد.

ساعت پلو پیاژه ؛ یکی از امضاهای پیاژه

پیاژه بیشتر از هر شرکت دیگری خود را برای به عقب راندن محدودیت ها و ساخت افقی تازه در خلاقیت به زحمت انداخت.  در سال ۱۹۷۹، شرکت شروع به ساخت ساعت Piaget Polo کرد. ساعتی کلاسیک که هیچ گاه فراموش نمی شود و به سرعت تبدیل به یکی از امضاهای این کمپانی شد.

درسال ۱۹۹۸، کمپانی شروع به تولید مجموعه ای از ساعت های با ظرافت با الهام از ساعت های دهه ۵۰ خود کرد؛ ساعت های زیبا و کلاسیک با الهام از ساعت های قدیمی این برند که در نهایت در سال ۱۹۹۹ عرضه شدند.

ساعت پیاژه ساعت مچی مردانه

برای نگه داشتن روند توسعه، شرکت در سال ۲۰۰۱، کارخانه ای تازه را در سوئیس بازگشایی کرد. این حرکت، تلفیقی بین استراتژی رویایی دهه ۶۰ شرکت پیاژه با یک طرح جدید بود. این کارخانه با تجهیزات پیشرفته برای ساخت ساعت و طلا، در منطقه ای که برای بار اول پیاژه کارگاه خود را در آن ساخت به اتمام رسید. همزمان، کمپانی سرمایه گذاری های جدیدی برای توسعه و اکتشاف روش های جدید کرد.

تمامی شاهکارهای که کمپانی پیاژه در طول تاریخ خود خلق کرده را میتوان در ضرب المثلی که خود پیاژه همیشه نقل قول میکرد پیدا کرد: “همیشه بهتر از خوب باش”.

piaget

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا