خودروهای لوکس

پورشه پانامرا توربو اس ای هیبرید

پورشه پانامرا توربو اس ای هیبرید

شرکت پورشه دومین مدل پانامرا از خودروهای دوگانه سوز خود را رونمایی کرد. نام این مدل پورشه پانامرا توربو اس هیبرید (Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid) می باشد.

این خودرو قدرتمند ترین ماشین این مدل ها است که از بنزین و الکتریسته به خوبی استفاده میکند. اولین بار است که پورشه مدلی دوگانه سوز را طراحی کرده که از دیگر محصولات(هرچند به دلایلی باید مدل اسپایدر ۹۱۸ را در نظر نگیریم) این شرکت بالاتر رفته و مطمئنا جای پیشرفت بسیاری دارد.

« پورشه پانامرا توربو اس ای هیبرید ۲۰۱۸»  از یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی ۴ لیتری بهره می‌برد که قدرت آن به ۵۵۰ اسب‌بخار می‌رسد. همچنین یک موتور الکتریکی  با قدرت ۱۳۶  اسب‌بخار هم روی این هیولای آلمانی قرار گرفته که قدرت کل را به۶۸۰ اسب بخار می‌رساند و همچنین گشتاور این خودرو را به عدد ۸۵۰ می رساند. خصوصیات بی نظیر موتور پانامرا می‌تواند خودرو را در ۳٫۲ ثانیه، از حال سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت پورشه‌ پانامرای جدید هم حدود ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت  است که عدد قابل توجهی محسوب می‌شود.

عکس ماشین پورشه پانامرا توربو اس ای هیبرید

مشخصات فنی پورشه پانامرا توربو اس ای

این خودرو دارای یک موتور ۱۳۶ اسب بخاری است و با استفاده از سیستم انتقال هفت سرعته PDK، تمام قدرت را به چرخ ها منتقل می کند.. همچنین  سیستم کلاج الکتریکی ECA  و تکنولوژی یکسان کننده ویژه در این مدل باعث شده تا مصرف کمتری را نسبت به دیگر مدل های پانامرا داشته باشد.

فضای داخلی ماشین پورشه پانامرا توربو اس ای هیبرید

باتری ۱۴٫۱ کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی به پانامرا اجازه می‌دهد که در حالت الکتریکی، قادر باشد مسافت ۵۰ کیلومتری را طی کند. باتری‌های پورشه پانامرا توربو  اس ای هیبرید برای شارژ شدن با برق ۱۲۰ ولت ۱۰ آمپری، ۱۲ ساعت زمان نیاز  دارند. این زمان با برق ۲۴۰ ولت ۴۰ آمپر، تنها به ۳ ساعت کاهش پیدا می‌کند.

تودوزی پورشه پانامرا توربو اس ای هیبرید

برای  رانندگی راحت تر، پورشه یک سیستم تعلیق استاندارد را در این مدل تعبیه کرده است . این مدل دارای چرخ های عریض و نیمه عریض است که میتوانید هرکدام را که خواستید سفارش دهید. وقتی که میخواهید خودرو را به حالت استفاده از الکتریسته دربیاورید، باید دکمه ای به نام e-power  را فشار دهید تا خودرو با تمام توان شروع به کار کند.

لاستیک های پورشه پانامرا توربو اس ای هیبرید

خودروی توربو اس ای هیبرید با تمامی سیستم های شاسی فعال موجود در سری پانامرا از جمله تثبیت کننده کنترل شاسی دینامیک پورشه ، ترمز های سرامیکی، کنترل گشتاور کشش افزایش پورشه به همراه قفل دیفرانسیل محور عقب الکترونیکی، و کنترل دامپر تطبیقی مدیریت سیستم تعلیق فعال و سیستم تعلیق تطبیقی هوا همراه شده است. ورژن مدیریتی این خودرو نیز مجهزبه محور عقب  استاندارد است.

صندوق عقب ماشین پورشه پانامرا توربو اس ای هیبرید

فروش این مدل در اروپا از جولای ۲۰۱۷ و عرضه جهانی این خودرو در نیمه دوم سال ۲۰۱۷  شروع میشود. قیمت پایه‌ی این خودرو ۱۸۵۴۵۰ دلار و مدل سفارشی  آن را هم می‌توان با پرداخت ۱۹۵۸۵۰ دلار خرید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا