استایل و مد بانوان

رنگ مو بدون دکلره و طبیعی ؛ روشن کردن مو با آسیب کمتر

رنگ مو بدون دکلره و طبیعی

روش هایی برای روشن کردن مو بدون دکلره و طبیعی

بسیاری از خانم ها عاشق تنوع هستند و دوست دارند پشت سرهم رنگ موهایشان را عوض کنند. اما مشکل اینجاست که بسیاری از رنگ هایی که نیاز به دکلره دارند، رطوبت مو را از بین می برند و در صورت تداوم رنگ کردن فولیکول های مو آسیب جدی می یبینند.

برای رنگ کردن مو و اجتناب از آسیب های دکلره دو روش اصلی وجود دارد یکی استفاده از روشن کننده های طبیعی همانند آبلیمو و دیگری استفاده از دیگر محصولات شیمیایی روشن کننده مو که آسیب کمتری به مو می رسانند.

آبلیمو ؛ روشن کننده طبیعی مو

در روش اول همانطور که گفته شد می توان از روشن کننده های طبیعی همانند آبلیموی تازه استفاده کرد. سعی کنید از لیموی تازه در این روش استفاده کنید و از آبلیموهای آماده استفاده نکنید.

در این روش باید نسبت به حجم موها به نسبت مساوی آبلیمو را با آب ترکیب کرده و تا مرطوب شدن کامل بر روی موها اسپری شود. برای تاثیر بیشتر موها باید به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرد. پس از گدشت این مدت زمان برای مرطوب نگه داشتن مو از نرم کننده استفاده کنید.

آبلیمو ؛ روشن کننده طبیعی مو

روش دوم روشن کردن مو به صورت طبیعی

دیگر روش طبیعی روشن کردن مو بدون دکلره استفاده از چای بابونه است. به این منظور باید به اندازه ۵ چای کیسه ای بابونه را به مدت ۲۰ دقیقه دم گذاشت.

پس از این مدت و خنک شدن چای آن را روی موهای اسپری کنید و پس از مرطوب شدن کامل موها به مدت ۳۰ دقیقه در معرض نور آفتاب قرار بگیرید.

روش طبیعی روشن کردن مو استفاده از چای بابونه بدون دکلره

روش کردن مو بدون دکلره با عسل

دیگر روش طبیعی روشن کردن مو بدون دکلره ، استفاده از عسل است. عسل علاوه بر خاصیت روشن کنندگی حاوی موادی مغذی است که بسیار برای مو مفید است. برای روشن کردن مو یک تا قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان آب ولرم حل کنید.

سپس موهایتان را به این ترکیب آغشته کنید و یک ساعت صبر کنید. سپس موها را بدقت بشویید.

روش کردن مو بدون دکلره با عسل

ریواس دیگر روشن کننده طبیعی مو

ریواس دیگر روشن کننده طبیعی مو بدون دکلره است. برای روشن کردن مو با ریواس باید یک چهارم فنجان ریواس را با و فنجان آب ترکیب کرده و بگذارید بجوشد. پس از بجوش آمدن این ترکیب زیر آن را خاموش کرده و اجازه دهید سرد شود.

سپس موهایتان را با این ترکیب آغشته کنید و ده دقیقه به آن زمان بدهید. پس از آن مو را با آب و بدون شامپو بشویید.

روش غیرطبیعی استفاده از روشن کننده های موجود در بازار

علاوه بر روش های طبیعی همانطور که گفته شد استفاده از مواد شیمیایی کم ضررتر هم دیگر روش موجود است. استفاده از قرص های ویتامین C یکی از این روش هاست. به این منظور ۱۵ تا ۲۰ عدد از این قرص را بصورت پودر درآورده و این پودر را به مقدار کمی شامپو ضدشوره اضافه کنید.

موهایتان را بطور کامل به این ترکیب آغشته کنید، موهایتان را با کلاه رنگ بپوشانید و یک تا دو ساعت صبر کنید، سپس موهایتان را بشویید.

دیگر روش غیرطبیعی استفاده از روشن کننده های موجود در بازار است که باید در استفاده از آنها جانب احتیاط را رعایت کرد و حتما پیش از استفاده با یک متخصص در مورد انتخاب بهترین نوع آن با توجه به جنس موهایتان مشورت کنید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا