لوازم آرایش

۵ گام برای داشتن پوستی جوان و شاداب

موثر ترین روش های جوان ماندن پوست

موثر ترین روش های جوان ماندن پوست

گاهی اوقات پیش می آید که قدر پوستمان را نمی دانیم و فراموش می کنیم که پوست چه نقش حیاتی در محافظت از ما ایفا می کند. فرقی ندارد که روزها چطور پر مشغله و پر از استرس سپری می شوند، در هر صورت باید همیشه چند دقیقه وقت برای محافظت و مراقبت از پوستمان صرف کنیم.

گام اول از موثر ترین روش های جوان ماندن پوست

به طور منظم صورتتان را بشویید. سپری کردن کل روز در بیرون از خانه به این معنی است که مقدار زیادی باکتری و غبار به پوستتان چسبیده است. لایه های پوست مرده نیز تقریبا همیشه وجود دارند. باید قبل از فتن به رختخواب آنها پاک نموده و تمیز بشویید. به یاد داشته باشید که بهتر است صورتتان را با آب سرد بشویید و نه آب داغ.

شستن صورت از موثر ترین روش های جوان ماندن پوست

( شستن صورت از موثر ترین روش های جوان ماندن پوست )

گام دوم از موثر ترین روش های جوان ماندن پوست

غذای مناسب بخورید. غذای غیربهداشتی و ناسالم نخورید؛ که در این صورت پوست چربی خواهید داشت. سموم مختلف و بسیاری را می توان در برخی انواع غذاهای خاص پیدا کرد. رژیم غذایی خود را چک کنید. تنها کاری که باید بکنید دقت و توجه ویژه در انتخاب غذای روزانه است: شکر کمتری بخورید، از خوردن غذاهای حاضری ناسالم اجتناب نمایید، و آنها را با میوه جایگزین کنید. شیرینی و غذاهای شور نیز توصیه نمی شوند. اگر این شانس را دارید تا از غذاهای ارگانیک استفاده کنید، نهایت استفاده را از این فرصت داشته باشید.

خوردن غذای مناسب از موثر ترین روش های جوان ماندن پوست

( خوردن غذای مناسب از موثر ترین روش های جوان ماندن پوست )

گام سوم از موثر ترین روش های جوان ماندن پوست

از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید اجتناب کنید. پوست بدن به این منظور خلق شده تا از شما در مقابل اشعه فرابنفش محافظت کند. به یاد داشته باشید که قرار گرفتن بیش از حد در مقابل نور خورشید می تواند منجر به مشکلات جدی پوستی شود. اگر ناچار هستید طول روز را در معرض آفتاب باشید، کرم های ضدآفتاب می تواند کمک شایانی باشد.

استفاده از ضد آفتاب از موثر ترین روش های جوان ماندن پوست

( استفاده از ضد آفتاب از موثر ترین روش های جوان ماندن پوست )

گام چهارم از موثر ترین روش های جوان ماندن پوست

خواب کافی داشته باشید. یکی از مهم ترین مشکلات پوستی صورت، کم خوابی است.. چیزی که خیلی ها نمی دانند این است که پوست در شب نیز کارهایی دارد که باید انجام دهد. وقتی استراحت می کنید، پوست تان شادابی خود را از سر می گیرد و خود را ترمیم می کند. شما هرگز نمی توانید این عملکرد بدنی را نادیده بگیرید، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر شب حداقل هشت ساعت خواب با کیفیت داشته باشید.

خواب کافی از موثر ترین روش های جوان ماندن پوست

(خواب کافی از موثر ترین روش های جوان ماندن پوست )

گام پنجم از موثر ترین روش های جوان ماندن پوست

جذب ویتامین C و E را افزایش دهید. دانشمندان اثبات کرده اند که ویتامین C کمک می کند که پوست چروک کمتری داشته باشد. دریافت ویتامین C به طور منظم، باعث تولید کلاژن بیشتر می شود. از طرف دیگر، ویتامین E فواید خاص خود در محافظت از جوانی را دارد. برخی از این فواید، خاصیت آنتی اکسیدانی و حفاظت نوری هستند. محققین دریافته اند که ویتامین E در کاهش تولید ملانین که باعث ایجاد لکه های پیری می شود موفق عمل می کند. این ویتامین همچنین پوست را مرطوب نگاه داشته و از خشکی آن جلوگیری می کند.

افزایش جذب ویتامین های C و E از موثر ترین روش های جوان ماندن پوست

(افزایش جذب ویتامین های C و E از موثر ترین روش های جوان ماندن پوست )

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا