استایل و مد بانوان

چگونه لباس عروس مناسبی انتخاب کنیم؟

انتخاب لباس عروس اگر نگوییم سخت ترین یکی از چالش برانگیزترین انتخاب های عروس خانم هاست. انتخاب لباس عروس پروسه ای بسیار وقت گیر است که در مرحله اول نیاز ب صبر و حوصله بسیار دارد. قبل از هرچیز باید بگوییم که نباید از جستجو کردن خسته شوید، چرا که ممکن است کمی طول بکشد تا لباس عروس رویایی خود را پیدا کنید.

در ادامه ما به شما راهکارهایی را ارائه خواهیم داد که بتوانید آسانتر و مطمئن تر این مرحله را پشت سر بگذارید.

۱- برای انتخاب لباس عروس فرم اندام خود را بشناسید

در قدم اول باید بدانید که فرم بدنتان چیست تا بتوانید براساس آن لباسی متناسب را انتخاب کنید. شما به عنوان عروس باید بدانید که نقاط قوت و ضعف اندامتان چیست تا بتوانید نقاط قوت خود را برجسته تر و نقاط ضفعتان را بپوشانید. برای آن دسته از خانم هایی که ریز اندام هستند لباس عروس هایی با کمر باریک و دامن های پف دار و پر جزییات توصیه می شود.

انتخاب لباس عروس فرم اندام

عروس هایی با اندام درشت تر باید سعی کنند بدن خود را ظریف تر از آنچه که هست، نشان دهند. به این منظور این عروس ها باید لباس هایی که در قسمت کمر تنگ تر هستند و دامن های آن ها دنبال دار هستند استفاده کنند. به این عروس خانم ها توصیه می شود که حتی الامکان از لباس های دکلته استفاده نکنند.

فرم اندام  انتخاب لباس عروس

عروس هایی که اندامی لاغر و کشیده دارند با انتخاب لباس مناسب باید به فرم بدن خود انحنا دهند. لباس هایی با فرم ماهی لباس هایی ایده آل برای این دسته از عروس ها هستند

مدل لباس عروس

عروس هایی با فرم بدن ساعت شنی باید بزرگی ران ها و باسن را با پوشیدن لباس هایی که در این مناطق آزادتر هستند، مخفی کنند. در واقع این دسته از عروس ها باید عکس عروس های لاغر و کشیده عمل کنند.

عروس هایی با فرم بدن ساعت شنی

۲- خرید لباس عروس را به دقیقه نود نیاندازید

اشتباه رایج بسیاری از عروس ها به تاخیر انداختن خرید لباس عروس است. باید حداقل شش ماه قبل از روز عروسی جستجوی خود را آغاز کنید، در این صورت فرصت کافی برای انتخاب لباس عروسی مناسب تر را خواهید داشت.

۳- هزینه های جانبی را در نظر بگیرید

این را بدانید که قیمت هر لباس لزوما قیمت تمام شده آن لباس نیست. ممکن است شما پس از خرید یک لباس نیاز به ترمیم آن داشته باشید و یا بخواهید جزییاتی را به آن اضافه کنید که همه اینها هزینه هایی را در بر خواهد داشت.

۴- لباس عروس های مختلف را ببینید

قبل از اینکه برای خرید لباس عروسی بروید حتما مدل های مختلف را ببینید بخصوص جدیدترین مدل ها را. هیچ چیز بدتر از این نیست که بدون هیچ ایده ای برای خرید لباس عروس بروید. باید حتما قبل از خرید بدانید بدنبال چه چیزی هستید.

۵-تعداد همراهانتان زیاد نباشد

وقتی برای خرید لباس عروسی می روید سعی کنید بیشتر از یک یا حداکثر دو همراه با خود نداشته باشید. همراهی یک دوست خوش سلیقه کافی است، تعداد زیاد همراهان تنها شما را در انتخاب لباس سردرگم می کند.

 خرید لباس عروس

۶- لباس عروس های مختلف را امتحان کنید

البته این به این معنی نیست که باید تمام لباس عروس های یک فروشگاه را امتحان کنید! مدل هایی که بنظرتان جالب توجه می آیند را حتما امتحان کنید. اگر از مزون های معتبر و سرشناس خرید می کنید می توانید پذیرای پیشنهادات مشاوران و فروشندگان این مزون ها باشید چرا که آنها غالبا با فرم اندام عروس ها و لباس مناسب با آن آشنایی بسیار بیشتری دارند.

لباس عروس های مختلف

۷- به راحتی لباس عروس توجه کنید

درست است که فاکتور اول در انتخاب لباس عروس زیبایی آن است ولی راحتی آن نیز بسیار مهم است چرا که شما ساعت ها باید این لباس را بر تن داشته باشید و اگر با آن راحت نباشید زیباترین شب زندگی تان به کامتان تلخ خواهد شد. پس از انتخاب لباس حتما با آن راه بروید، دست هایتان را تکان دهید و حتی چند بار بنشینید و بلند شوید تا از راحتی آن مطمئن شوید.

راحتی لباس عروس

۸- لباسی را تنها بخاطر اینکه مد روز است انتخاب نکنید

بسیاری از عروس ها این اشتباه را می کنند و معمولا چند سال طول می کشد تا متوجه این اشتباهشان شود! بسیاری از لباس های مد روز پس از گذشت چندین سال نه تنها زیبا بنظر نمی رسند که حتی بسیار ناخوشایند بنظر می رسند. هیچ چیزی از این بدتر نیست که چندسال بعد از عروسی با افسوس به عکس های عروسی تان نگاه کنید. بهترین راه انتخاب لباس های عروس کلاسیک است که هیچ وقت از مد نمی افتند.

لباس عروس مد روز

۹- با لباس عروس از خودتان عکس بگیرید

اگر بتوانید از خودتان در لباس عروس انتخابی عکس بگیرید می توانید انتخاب مطمئن تری داشته باشید. بسیاری از لباس ها در عکس ها آنطور که ما فکر می کنیم بنظر نمی رسند.

۱۰- جنس لباس عروس انتخابی را بشناسید

شاید این چندان موضوع مهمی بنظر نرسد ولی پارچه و دیگر موادی که در تهیه لباس عروس استفاده شده اند بسیار مهم هستند. برخی پارچه ها راحتی بیشتری به شما می دهند. برخی پارچه ها سنگینتر از دیگر پارچه ها هستند و شما را بسیار اذیت خواهند کرد خصوصا در ساعات طولانی.

جنس لباس عروس

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا