استایل و مد آقایان

پنج اشتباه بزرگ مردان در لباس پوشیدن

پنج اشتباه بزرگ مردان در لباس پوشیدن

بسیاری از آقایان با وجود اینکه هزینه و زمان زیادی برای انتخاب لباس خود صرف می کنند نمی توانند نتیجه مورد نظر را بگیرند. دلیل آن این است که برخی اشتباهات جزیی می تواند ظاهری ناخوشایند برای مردان خلق کند. درمطلبی که در ادامه می آید پنج اشتباه بزرگ مردان را که باید از انها اجتناب کرد را معرفی خواهیم کرد.

حتما بخوانید : بررسی اشتباهاتی که آقایان برای داشتن استایل جذاب تر باید از آنها دوری کنند

۱- پوشیدن ساسبندر و کمربند با یکدیگر

بند شلوار برای نگه داشتن شلوار شما طراحی شده کمربند هم همینطور به همین خاطر شما نباید از هردو استفاده کنید. نکته مهم تر از پوشیدن هر دو در یک زمان این است که استفاده از هردوی اینها ظاهری مربعی شکل به شما می دهد.

اشتباه پوشیدن ساسبندر با کمربند

۲- ناهماهنگ بودن شلوار و جوراب

این کار شاید بیشترین اشتباهی باشد که مردان انجام میدهند که البته باید گفت بسیار رایج است. اغلب مردان وسوسه میشوند تا کفش و جوراب خود را هماهنگ کنند اما این کار اشتباه است. جوراب معمولا یک لباس زیر محسوب میشود و قرار نیست دیده شود. جوراب باید رنگی هماهنگ با شلوار داشته باشد.

ناهماهنگ بودن شلوار و جوراب

۳- پوشیدن پیراهن با یقه های ایستاده

یکی از اشتباهات رایج دیگر پوشیدن پیراهن با یقه های ایستاده است. اینکار به شدت زشت و ناخوشایند است و ظاهری شلخته و نامرتب به شما می دهد.

۴- اشتباه بستن دکمه های جلیقه ، ییراهن و کت و شلوار

در مورد کت ها و جلیقه ها چند قانون کلی وجود دارد. اول اینکه نباید تمام دکمه های کت را بست مگر اینکه چهار دکمه ای باشد. معمولا دکمه های کت های دو دکمه ای در بالای لباس قرار دارند و کت های سه دکمه ای در وسط.

برخی مواقع ممکن است طراحان لباس آخرین دکمه را ببندند و یقه ژاکت را تا کنند اما بهتر است که شما اینکار را نکنید چرا که در تیپ های معمول از این روش استفاده نمی شود. دکمه های کت را در جایی که باید ببندید.

اشتباه بستن دکمه های جلیقه، ییراهن و کت و شلوار

معمولا در جلیقه ها دکمه آخر را باز میگذارند هرچند این رسم خاستگاه منطقی ندارد (پادشاه انگلیس ادوارد پنجم برای راحت بودن دکمه های جلیقه اش را باز میگذاشت اما بعد از مدتی این به یک رسم بین شاهزادگان و سیاست مداران تبدیل شد). سعی کنید تاز این به بعد به هنگام پوشیدن جلیقه دکمه های پایینی آن را ببندید.

۵- رنگ کفش و کمربند

اگر میخواهید خوب لباس بپوشید، رنگ کفش هایتان را با کمربند ست کنید. لازم نیست این دو حتما از یک نوع چرم باشند اما نباید رنگ ها مثلا سیاه و قهوه ای باشند.

مشخصا رنگ های روشن و کفش های چند رنگ در این قانون نمیگنجند اما در کل شما در هنگام انتخاب کفش و کمربند باید به دنبال رنگ های هم خانواده و هماهنگ باشید و حتی در پر رنگی و کم رنگی آنها هم دقت داشته باشید.

رنگ کفش و کمربند

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا