لوازم آرایش

بالیاژ مو چیست ؟

بالیاژ مو

تکنیک بالیاژ مو

وقتی که صحبت از رنگ مو می شود بالیاژ مو یکی از اولین نام هایی که به ذهن می آید. این تکنیک پرطرفدار بار دیگر در امسال و این بار با دستانی پرتر از گذشته بازگشته است. این مدل که روش آزادانه رنگ گذاشتن بر روی مو در هوای آزاد است، حالتی شیک و مدرن به موهای شما می بخشد. از آنجایی که این تکنیک رنگ گذاری نیاز به رنگ کردن مکرر ریشه ها ندارد در مقایسه با هایلایت ها و دیگر تکنیک های مشابه راحتی بیشتری را برای شما فراهم می کند.

دیگر مزیت این روش این است که بر روی تمامی رنگ موها قابل اجراست و اگر طیف رنگی متناسبی انتخاب شود ظاهری طبیعی به خانم ها خواهد داد. هر چند این تکنیک جذاب بیشتر متناسب با موهای بلند است اما آن دسته از خانم هایی که موهای کوتاهی نیز دارند می توانند با کمک یک آرایشگر زبردست از آن استفاده کنند. اگر هنوز برای استفاده از بالیاژ تردید دارید توصیه می کنیم حتما تصاویر زیر را دنبال کنید.

جذاب ترین مدل های بالیاژ مو

تکنیک بالیاژ مو سبک رنگ کردن مو


بیشتر بخوانید :

تکنیک بالیاژ روی موهای موج دار و بلند

بالیاژ چیست ؟

با لیاژ یک سبک از رنگ کردن مو است که روش آن اولین بار در سال ۱۹۷۰ در کشور فرانسه انجام شد . این سبک رنگ کردن مو بر خلاف دیگر مدل ها دست بصورت مستقیم در رنگ کردن دخیل است و برای موهای کوتاه ( البته نه چندان کوتاه ، تا زیر شانه ها ) و موهای بلند قابل اجرا است.
در تعریفی دقیق تر از بالیاژ این سبک،  تکنیکی است که در آن آرایشگر بدون استفاده از فویل و دیگر ابزار های آرایشی در هوای آزاد انجام می شود و نتیجه استفاده از سبک بالیاژ طبیعی و ملایم تر است و رشد موها از ریشه باعث تغییر زیاد در ظاهر رنگ مو نمیشود
در این تکنیک هایلایت ها جذابی میتوان به دست آورد هایلای های طبیعی از رنگ های روشن البته قراموش نکنید که برای انجام این تکنیک به آرایش گر های باسابقه مراجعه کنید

بالیاژ چیست ؟

یکی از مسائلی که باعث میشود این تکنیک برای خانم ها جذاب باشد این است که موها از ریشه رنگ نمیشود و زحمت مدام تمدید کردن رنگ مو را از ریشه برای خانم ها کم میکند . همه خانم ها دوست دارند از مد های روز عقب مانند و از طرف دیگر وقت زیادی برای موضوع اختصاص ندهند و فکر اینکه هر هفته برای تمدید رنگ ریشه مو هر هفته باید به آرایشگاه بروند آن ها را میترساند و این موضوع از نظر اقتصادی هم بصرفه نیست پس تکنیک بالیژ مو را به شما پیشنهاد میکنیم که بلند شدن موهایتان باعث نمیشوند رنگ مویتان جذابیتش را از دست بدهد و شما همچنان مد روز را رعایت کرده اید .

روش انجام رنگ مو بالیاژ

مراحل انجام این رنگ مو بالیاژ به بلندی موها و مدل دلخواه خودتان بستگی دارد. برای مثال ممکن است شما بخواهید موهایتان را بصورت بخش بخش رنگ کنید ، برخی از آرایشگران ترجیح می دهند موها را با فویل جدا کنند و برخی دیگر موها را به چند دسته تقسیم کرده و سپس هر قسمت را جداگانه با دست رنگ می کنند.

روش انجام رنگ مو بالیاژ

دقت کنید که صرف نظر از مدلی که می خواهید، برای به دست آمدن رنگ مورد نظرتان حداقل باید سه بار به فاصله شش هفته به آرایشگر خود مراجعه کنید تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید و پس از آن از رنگ موی به دست آمده لذت ببرید تنها کافیست که در این فاصله به آرایشگاه رفته و رنگ موی خود را تمدید کنید.

چه کسانی باید تکنیک بالیاژ مو را انتخاب کنند ؟

بهترین حالت این رنگ مو وقتی خود را نشان می دهد که روی موهای طبیعی باشد، اما نگران نباشید زیرا خیلی وقت ها نیز موها از قبل رنگ شده اند یا اول رنگ شده و سپس بالیاژ می شوند. روش های زیادی برای به وجود آوردن این رنگ مو وجود دارد. پس اگر می خواهید این رنگ مو را امتحان کنید بهتر است به آرایشگران متخصصین رنگ مو مراجعه کنید و مشورت های لازم برای بالیاژ کردن موها را بگیرید .

تکنیک بالیاژ مو روی مو های فر

جلوه تکنیک رنگ موی بالیاژ روی موهای بلند و فر

می توان گفت بهترین حالت نشان دادن بالیاژ مو وقتی است که موها باز بوده و پایین آن ها فر شده باشد، زیرا در این صورت تنوع رنگی به کار رفته در موها بهتر نشان داده شده و جذابیت بی نظیری به موهای شما میبخشد . همچنین بر روی موهای کوتاه مثل مدل باب و یا بر روی موهای مشکی این مدل بسیار زیباست.

تکنیک بالیاژ مو روی موهای بلند

نگهداری از مو بعد از بالیاژ

بالیاژ هم مانند رنگ موی معمولی  و با فویل ممکن است باعث خشک شدن موهای شما بشود . پس باید علاوه بر مراقبت های همیشگی ، مشابه رنگ کردن عادی از موهای خود با شامپو ها و نرم کننده های مناسب محافظت کنید. زیرا رنگ موهای شما وقتی زیباست که موهایتان در سلامتی کامل باشند

همگام با مد در تکنیک بالیاژ مو

این مدل نزدیک به ۵۰ سال استفاده شده و مطمئن باشید در آینده نیز خواهد شد، پس نگران تاریخ انقضای بالیاژ نباشید. البته توجه داشته باشید که در حال حاضر تمرکز اصلی روی مدلی است که رنگ موها تیره بوده و بالیاژ آن ها روشن باشد، که این رنگ ها دائما در حال تغییر هستند. این مدل تیره روشن اولین بار ۵ سال پیش دیده شد، که یک مدل کاملا طبیعی بود. بعد از آن رنگ های مختلفی برای بالیاژ استفاده شد که رنگ های شاد نیز در بین آن ها دیده می شود.

همگام با مد در تکنیک بالیاژ مو

انواع رنگ های استفاده شده در تکنیک بالیاژ

علاوه بر بالیاژ روش های زیادی برای کم کم محو کردن رنگ مو وجود دارد. برای مثال می توان از رنگ های روشن و تیره به طور همزمان استفاده کرده تا تنوع رنگ بیشتری نیز داشته باشیم.

انواع رنگ های استفاده شده در تکنیک بالیاژ

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا