برند ها

جان فرانکو فرره : معمار دنیای مد

برند جان فرانکو فرره

جان فرانکو فرره یکی از بزرگترین چهره های دنیای مد، در ایتالیا و در سال ۱۹۴۴ متولد شد. او پس از دریافت مدرک خود در رشته معماری در موسسه پلی تکنیک میلان به طراحی مجسمه و لباس روی آورد، از این رو به او در دنیای مد لقب “معمار مد” را داده اند. فرره اغلب به طراحی لباس های رسمی برای زنان شاغل و پیراهن های سفید رنگ شناخته می شود.

سبک او از همان ابتدا آمیزه ای هدفمند از رنگ های شهری، طیف وسیعی از رنگ های خاکستری و آبی و طراحی دقیق و استفاده از روش های اجرایی خلاقانه بود که لقب دیگری را برای او رقم زد: “فرانک لوید رایت دنیای مد”.

هدف او در طراحی لباس به گفته خود او بخشیدن ظاهری جسورانه و قدرتمند به زنان است. فرره کار خود را با طراحی اکسسوری و جواهرات آغاز کرد. او سپس در کنار چهره های معروف طراحی لباس همچون والتر آلبینی مشغول بکار شد.

تاریخچه برند جان فرانکو فرره

شکل گیری برند جان فرانکو فرره

فرره برند خود بنام بیلا (Bailà) را در سال ۱۹۷۴ و در کلانشهر میلان پایه گذاری کرد. او پس از مدت کوتاهی توانست نظز کمپانی پوست و خز تریفرز(Trifurs) را بخود جلب کند و همکاری موفقیت آمیزی را با این کمپانی رقم بزند.

فرره با تلفیق خز، لباس های بافتنی، مخمل و چرم لباس های دورویی را با ساختاری ساده خلق کرد. این لباس ها جلوه ای بسیار مدرن و خلاقانه داشتند. او تریکوهای خزدار را برای اولین بار طراحی کرد که با طراحی محصولاتی همچون شال، ژاکت و کت همراه شد.

او همچنین لباس های شبی را طراحی کرد که با پر شتر مرغ تزیین شده بودند؛ بسیاری از این لباس ها به گفته مالک کمپانی تریفرز همچنان پرطرفدار هستند.

طراحی لباس زنانه جان فرانکو فرره

برند جان فرانکو فرره در مسیر موفقیت

جان فرانکو پس از به نمایش گذاشتن اولین مجموعه از لباس های زنانه ، خانه مد خود با نام جان‌فرانکو فرره اسپا (Gianfranco Ferré Spa) را در سال ۱۹۷۸ افتتاح کرد. در سال ۱۹۸۶ و به دنبال نمایش اولین مجموعه از لباس های خانه مد فرره در رم او توانست جایگاه خوبی در دنیای مد کسب کند.

در سال ۱۹۸۹ مدیر کمپانی شناخته شده لویی ویتون، فرره را به عنوان کارگردان هنری خط تولید لباس های زنانه خانه مد کریستین دیور استخدام کرد. جان فرانکو هشت سال را در این کمپانی گذراند.

در سال ۱۹۹۶ او به میلان و کمپانی خود بازگشت. پس از بازگشت او به میلان، کمپانی فرره موفقیتی روز افزون را تجربه کرد. چندین مجموعه از لباس های این کمپانی هر ساله به نمایش در می آمد و با استقبال بسیار خوبی مواجه می شد.

فرره با احداث بیش از ۴۰۰ فروشگاه بزرگ در سراسر جهان سود هنگفتی را روانه این کمپانی کرد. در سال ۲۰۰۲ کمپانی تونینو پرنا نود درصد از سهام برند جان‌فرانکو فرره را خریداری کرد و فرره به عنوان کارگردان هنری به فعالیتش در این مجموعه ادامه داد.

لباس مردانه برند جان فرانکو فرره

برخی از برترین سوپرمدل های جهان همچون اوا ریکوبونو، الک ویک، نائومی کمپبل، لیلی کول و ارین اوکانر با پوشیدن لباس های طراحی شده توسط فرره بر روی کت واک درخشیده اند. او در سال ۲۰۰۷ و تنها چند روز پیش از به نمایش درآمدن آخرین مجموعه از آثارش در شهر میلان درگذشت.

پس از او   توماسو آکوئیلانو و روبرتو ریماندی طراحی لباس های این مجموعه را بر عهده گرفتند. مجموعه ۲۰۱۱- ۲۰۱۰لباس های مردانه پاییز-زمستان این برند تلفیقی بود از یونیفرم های نظامی و سبک ورزشی مردانه که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

در طراحی این لباس های پر جزییات از روش هایی همچون تکه دوزی و خز و رنگ های سیاه، سفید، خاکستری و خاکی استفاده شده بود.  این مجموعه با در برداشتن ویژگی های اصلی لباس های برند جان‌فرانکو فرره ، بسیار مطابق با مدروز طراحی شده بودند. در حال حاضر این کمپانی با افتتاح مرکز فروش بیشتر همچنان یکی از نام های موفق در دنیای مد بشمار می رود.

Gianfranco Ferre

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا