خودروهای لوکس

ده حقیقتی که باید درباره ابرماشین ها بدانید

همه چیز درباره بوگاتی ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا 2

در بازار ابر ماشین های لوکس خصوصیت هایی مانند مشخصات قدرت، گزینه های موتور و انتقال و سرعت صفر تا صد و… حرف اول را میزنند. اما چیزهایی هم هست که تنها افراد معدودی درباره آن اطلاع دارند و دانستن برخی از این حقایق میتواند نگاه شما را به این ابر ماشین ها عوض کند. برای شروع  ما ده حقیقت جذاب درباره جذابترین ماشین ها را به شما خواهیم گفت. این حقایق را به خاطر بسپارید و مطمئن باشید در مواقع حساس حرفی برای گفتن خواهید شد.

ده حقیقتی که باید درباره ابر ماشین های لوکس بدانید

۱-  انژکتور های تشنه ماشین دوج چلنجر (Dodge’s Challenger SRT Hellcat) با یک حساب سرانگشتی میتوانند به اندازه استخری به سایز ورزشگاه المپیک در یک سال سوخت مصرف کند. هر کدام از هشت انژکتور ششصد مکعب سانتیمتر در دقیقه سوخت مصرف میکند که می شود معادل چهار هزار و هشتصد سی سی در دقیقه.

عکس ماشین اسپرت ماشین های لوکس

۲- به دلیل تولید گرمای عظیم شانزده سیلندر، بوگاتی ویرون ( Bugatti Veyron) دوازده رادیاتور  در قسمت های مختلف بدنه ماشین داراست. برای خنک کردن موتور ی با یک رادیاتور باید اندازه موتور برابر با اندازه یک میز بیلیارد باشد. برای ساخت یک رادیاتور صاف و عمودی، رادیاتور های کوچک در قسمت های پرفشار هوا گذاشته می شود تا از ذوب شدن بدنه و موتور جلوگیری شود.

عکس ماشین اسپرت ماشین های لوکس

۳- در اوایل دهه نود میلادی، وقتی مک لارن در حال گسترش انتقال دهنده ها و ترمزها در ماشین های اف وان بود، آنها از قطعات شورلت استفاده کردند تا مطمئن شوند که اف وان میتواند تمام قدرت و توان را به چرخ ها انتقال دهد.

عکس ماشین اسپرت ماشین های لوکس

۴-  فروچی لامبورگینی کار پر رونق خود را با تولید تراکتور و ابزارآلات کشاورزی شروع کرد. او به خاطر استعداد خاص خود در مکانیک قطعات فراری خود را  برای بررسی مشکلات کلاج از هم جدا کرد و در نهایت با تصحیح سیستم کلاج، خودروی انزو فراری را  ساخت.

عکس ماشین اسپرت ماشین های لوکس

۵-  سریعترین ماشین امریکایی در سال ۱۹۸۷ بیوک جی ان ایکس (Buick GNX) بود. بر اساس آمار ها، این خودرو حتی از کوروت که سریعترین خودرو شورلت بود نیز سریع تر بود. اما در نهایت شرکت شورلت بعد از ساخت تنها ۵۴۷ خودرو از این مدل، خط تولید آن را از دور خارج کرد.

عکس ماشین اسپرت ماشین های لوکس

ماشین های لوکس دنیا : بیوک جی ان ایکس

۶-  اولین محصولات شرکت دوج وایپر ( Dodge Viper) هیچ پنجره ای نداشت. این محصولات حتی دستگیره های بیرونی و یا سیستم ضد قفل شدن ترمز را هم نداشتند.

عکس ماشین اسپرت ماشین های لوکس

ماشین های لوکس دنیا : دوج وایپر

۷- در سال های ۱۹۵۳ و ۱۹۵۴ ، ماشین کوروتس ( Corvette) با الهام از ماشین های قدیمی سووبولت طراحی شد. این خودرو ها دارای موتوری شش سیلندر بودند اما در عرضه خود شکست سختی خوردند تا بلاخره ماشین وی ایت دو سال بعد بازار موفقی را بدست آورد.

عکس ماشین اسپرت ماشین های لوکس

ماشین های لوکس دنیا : کوروتس

۸- در سال ۱۹۶۳، فراری ۲۵۰ جی تی او  ( Ferrari 250 GTO )گران ترین ماشینی بود که در تاریخ خودروسازی فروخته شد. سال قبل یک نمونه استفاده نشده از این خودرو به قیمت پنجاه و دو میلیون دلار به یک خریدار ناشناس فروخته شد.

عکس ماشین اسپرت ماشین های لوکس

ماشین های لوکس دنیا : فراری ۲۵۰ جی تی او

۹-  سری گالاردو و آئودی کمپانی لامبورگینی (Audi R8 LMX)، پسرعمو محسوب می شوند چرا که شاسی های یکسان و لایه های داخلی یکسانی دارند .تفاوت های این دو مدل هم بیشتر تزیینی است.

عکس ماشین اسپرت ماشین های لوکس

ماشین های لوکس دنیا : گالاردو و آئودی

۱۰- خودروی پگانی هویرا (Pagani Huayra) حدود هزارو  چهارصد کیلو تیتانیوم در بدنه و پیچ و مهره هایش دارد. نتیجه این مقدار از تیتانیوم قیمت صد و یازده هزار دلاری تنها برای پیچ وو مهره های موتور است. آقای پگانی پیشگام تکنیکی جدید برای ساخت مکانیکی قطعات تیتانیومی می باشد.

عکس ماشین اسپرت ماشین های لوکس

ماشین های لوکس دنیا : پگانی هویرا

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا